A Costa Coffee hosszú utat járt be 1971-es alapítása óta: kávézás iránti szenvedélyének hála, kis kézműves kávézóból a világ második legnagyobb láncává vált napjainkra. Magyarországon az üzleteikben magazinnal teszik teljessé a kávéházi élményt, aminek munkálataiba egy felkérést követően csatlakoztam be az Üzletképpel, még május folyamán. A lap most újult meg, a nagy, mutatós formátumhoz pedig elengedhetetlenné váltak a profi fotók, amelyek a szövegekkel együttműködve válnak a sztorik motorjaivá.

Első munkaként a titokzatos Kelet-Ázsia hideg, kávés frissítőjének, a cold brew-nak a készítését kellett befotóznom lépésről-lépésre. Ütős, mutatós képekkel, együttműködve a projekten dolgozó kommunikációs csapattal.

Mire kell figyelni egy ilyen kép-történet során?

A fotóknak egyszerre kellett dinamikusan elmesélniük a készítés folyamatát úgy, hogy közben önmagukban is kerek egészek maradjanak. Szükségünk volt még a kész italról készített hangulatfotókra is, hogy kerekké váljon a történet. Mindezt úgy kellett elérni, hogy a végeredmény passzoljon a szövegezésen és az oldalképen dolgozó Szöveglabor koncepciójához, akikkel a helyszínen a már megírt lépéseket követve, közösen vettük át a részleteket.

Mivel egy kávéházi ital készítésének folyamatát kellett bemutatnom a saját környezetében, az egyéb, mindennapos használati tárgyakat ki kellett rakni a háttérből. Mindent, ami vendégként valószínűleg nem tűnhet fel, de amúgy zavaró lehet: reklámanyagok, törlőrongyok, papírtörlők, stb.

A lehető legletisztultabb formában kell ilyenkor megkomponálni a beállítást, hogy semmi se terelje el a figyelmet a tárgyról/cselekvésről, amit be szeretnénk mutatni. Plusz ügyelnem kellett, hogy ne zavarjam meg a kávézó vendégeit, mivel az italt valós környezetben, a nyitva tartási időben készítettük és örökítettük meg, mindenféle tupírozás nélkül. Ennek köszönhetően autentikus maradt a megjelenése.

Az utolsó megoldandó feladatot a fények beállítása jelentette, mivel változékony, hol felhős, hol napos időnk volt.

Ez azért lényeges, mert amíg az ablakon beáramló napfény erősebb, mint a belső lámpák fénye, minden rendben van. Azonban egy felhő érkezésekor már a világítás válik meghatározóvá, ami miatt más szögben érkezik a fény, máshol lesznek az árnyékok, megváltozik a kép. A sorozat egységességéhez nem tehettünk mást, kivártuk a természetes fényt biztosító napfényes sávokat.

Szerencsére még így is gyorsan elkészült az anyag és a kávézó életét se tettük bonyolulttá.

És hogy milyen lett a végeredmény?

Nézd meg a saját szemeddel! 😉

Galéria

Tetszett, amit olvastál? Kérdésed volna, ajánlatot szeretnél kérni?

Kattints, és írj levelet! Örömmel válaszolok!

Küldj üzenetet!