Egy szálloda, vagy étterem tekintetében sokat könnyít a jó fotók elkészítésén az a tény, hogy ezeknek a szolgáltatóknak – munkájukból fakadóan –, mindig a maximumot kell nyújtaniuk. Hiszen, takaros környezet, rendszeres karbantartás híján nincs vendég, így az előbbi dolog szinte mindig adott a fotók készítésekor. Persze akadnak még lényeges szempontok, amikre érdemes ügyelned egy fotósorozat készítésekor ha ilyen területen van vállalkozásod. Következzen ezek közül 7 alapvetés, áttekinthető csekklista formájában . U.i: az utolsó, legfontosabb dolognál szokott elbukni a legtöbb tulajdonos, így érdemes tényleg végigolvasnod a bejegyzést. 😉

1., Legyen rend és tisztaság!

Felesleges papíroktól, iratok irattartóktól, kütyüktől, személyes tárgyaktól mentes, letisztult, rendezett környezetre van szükség a fotók készítésekor. Mutasd azt, amit üzenni szeretnél.

2., Szállodai szobák, bemutatótermek esetében olyan napszakban kell a képeket elkészíteni, amikor betűz a fény az ablakon.

Utóbbi azért lényeges, mert természetes hatást kelt a nézőben, így növeli a bizalmat a helyszín és a termékek iránt.

3., Abban a napszakban készüljenek a képek, amelyik a legforgalmasabb, leginkább profilba vág!

Éjszakai bárt az éjszakai fényekben, reggelizőt pedig kora reggel célszerű megörökíteni. Így maximálisan tükröződni fog a hely hangulata és vendéged is azt kapja majd nálad, amit látott.

4., Ne legyenek emberek a háttérben!

Hiszen, ha vannak, az már hangulati anyag! Az ilyen fotózásokat érdemes nyitás előtt, vagy zárás után időzíteni, ilyenkor ugyanis nyugodt körülmények között, hatékonyan zajlik a munka. Nem kell például arra várni, hogy egy új vendég kisétáljon a képből.

Természetesen, nagyon hangulatosak és megvan a maguk célja azoknak a képeknek is, amelyeken (elégedett és boldog!) vendégek láthatóak, de azok már a  hangulat- vagy reklámfotók kategóriájába tartoznak.

5., KOMMUNIKÁCIÓ

Ez a pont nem véletlenül kapott nagybetűket. Az üzleti fotók sem különböznek a vállalkozásod más marketingeszközeitől: a fotósnak pontosan tudnia kell, hogy a képek milyen céllal készülnek, hogyan fogod azokat felhasználni, mit szeretnél segítségükkel kifejezni. Csak ezek tisztázása mellett lehet tökéletes anyagot készíteni!

6., Együttműködés

Bár egyértelműnek tűnik, de sokszor elsiklunk felette. Egy szolgáltatás igénybevétele nem ér véget a megállapodás aláírásával. Az a kiindulópont, az eredményhez megrendelő és fotós együttműködése szükséges!

7., A legfontosabb: a fotós személye

Sokakat megtéveszt a tény, hogy manapság bárkinek lehet tükörreflexes fényképezőgépe. Pedig magától még egyetlen gép sem készített soha olyan fotókat, amelyek képesek megragadni egy szolgáltatás hangulatát. Egy eszköz nem tudja megkomponálni azt, amire gondoltál, vagy reprodukálni azt a látásmódot, ami a fotós sajátja. Épp ezért ne az ár legyen a döntő tényező a fotós kiválasztásakor. Hanem szaktudása, felkészültsége, az, hogy tetszik-e a látásmódja, milyen a stílusa. Az üzleti fotóid nagyban meghatározzák céged vizuális megjelenését, éveken át felelnek majd márkád kapcsán az első benyomásért. Gondolj rájuk úgy, amit jelentenek: nem kiadást, befektetést!