A webshophoz készített, fehér hátteres termékfotók nem azért készülnek, hogy magukkal ragadjanak vagy elmeséljenek egy történetet. Mégsem lehet összecsapni őket, hiszen rendkívül fontos feladatuk van: ők az eladás igáslovai. Minden tekintetet magukra irányítanak, letisztultan, egyértelműen mutatják be a terméket, melyet a vásárlóidhoz szeretnél eljuttatni. Ha hiszed, ha nem, sokkal több munka van az ilyen képekkel, mint azt elsőre gondolnád. Egy korábbi, az Aromaxnak készített fotóanyag segítségével mutatom be, hogy mire kell ilyen munkáknál különösen figyelni.

Mielőtt belemennénk a részletekbe, szeretném bemutatni számodra a termékfotós nélkülözhetetlen eszközét a ColorChecker-t.

Ezzel kalibrálhatom be a fotó színeit, fehéregyensúlyát. Ez azért lényeges, mert így biztosan minden termék ugyanolyan lesz a képeken, mint a valóságban. Ez kifejezetten a csomagolások színét illetően fontos dolog, hiszen a portékának ugyanolyan színűnek kell lennie a boltban, mint a reklámfotón.

Color checker – a termék- és tárgyfotós fényképezőgép utáni, második legjobb barátja.

A fehér hátteres termékfotók az eladás igáslovai. Fontos, hogy ügyeljünk az elkészítésükre.

Az Aromax termékei gyönyörű, arany-ezüst színben csillogó dobozokban érkeznek, ez a színösszeállítás egy fehér háttér előtt azonban kicsit megizzasztja a fotóst. Fényképezésükkor el kellett kerülnöm, hogy bármi tükröződjön bennük – sok odafigyeléssel meg is oldottam a dolgot. Ami inkább kreativitást igényelt, azok a rakoncátlan doboztetők voltak. Akárhogy nyomtuk, ragasztottuk, súlyoztuk őket, mindig ívesek maradtak. A megoldást egy kisimított doboztető külön befotózása, majd az utómunkálatok során annak helyre transzformálása jelentette, így már igazán szép lett a végeredmény.

De miért kell az ilyen termékeket fehér háttér előtt fotózni? Nem lenne szebb valami mintás, színes téma, ami ráadásul a munkát is megkönnyítené?

Joggal merülhet fel benned a kérdés, melyre a választ a használhatóságban kell keresned: a fehér háttér multifunkcionális, könnyen szerkeszthető, az így fotózott képpel sokkal egyszerűbb dolgozni később (például beilleszteni egy szöveg mögé, kiadványban, weboldalon megjeleníteni) mintha valami bonyolult háttér elől kellene kivágni.

Nagy hátulütője viszont, hogy elveszik a térérzet, hiába teszek a termékekhez árnyékot, azok csak lebegnek egy fehér környezetben. Ezért minden ügyfelemnek azt szoktam javasolni, hogy készíttessen dupla sorozatot. Az egyiknél valós környezetében látszódjon a termék, ahol „kézzel foghatóvá válik” a használata. A másik letisztult, fehér hátteres sorozat pedig már magát a vásárlás folyamatát támogatja, eszköz, hogy a vásárló megtalálja a webshopodban azt, amit kinézett magának.

GALÉRIA

Tetszett, amit olvastál? Szeretnéd, hogy ezzel a szemlélettel készüljenek termékfotóid? Vedd fel velem a kapcsolatot!

Kapcsolat

Termékfotózásaim további tudnivalói

Aktuális árlistám