Nemrég különleges helyszínen, az Aria Hotelben fotóztam, ahol a manapság egyre népszerűbb kései reggeli szolgáltatás bevezetéséhez készült hangulati/reklámanyag. A szálló ebben az évben nyerte el a TripAdvisor utazási-közösségi oldalának Világ legjobb szállodája díját az oldal New York-i Travelers’ Choice Awards versenyén. A mostani bejegyzésben az eredményekből szemezgetek, valamint mesélek arról is milyen technikai kihívásokat tartogat egy ilyen munka, ha fotósként és tulajdonosként egyaránt szép képeket szeretnénk eredményként viszontlátni.

Ha még nem jártál az Aria Hotelben, amit tudnod érdemes a szállodáról, hogy Budapest szívében található a Szent István bazilika tőszomszédságában. A finom falatok és italok mellett ez a panoráma az, amely különlegessé teszik a SkyBárt. A helyszín egyébként már ismerős volt, többször jártam itt rendezvényfotók készítése miatt, de a belső tereket is megörökítettem már Varró Zoltán dizájner munkáját, valamint a JAB Anstoetz lakástextilcég anyagait fotózva.

A feladat

A fotózásra egy régi partnerem, a Gerbeaud hívott el, aki idestova már egy éve gondoskodik az ötcsillagos szálloda minőségi cateringjéről. Ehhez kapcsolódik az Aria Hotel SkyBárjának új brunch szolgáltatása, aminek bemutatásához a képeket készítettük.

Emberekkel megkomponált, életteli hangulatfotókkal szerették volna bemutatni a helyszín légkörét, valamint a szolgáltatás emberi oldalát, hogy milyen élmények várnak a vendégekre. Ez az egyik kedvenc megközelítésmódom a fotóknál, így a választásuk a munkánál rám esett.

Örültem a megbízásnak, de figyelnem kellett, hiszen amennyire kínálta magát a téma, épp annyira kellett ügyelnem szakmai szempontból az ügyféligények teljesítésére.

HOGY ZAJLIK EGY ILYEN FOTÓZÁS?

NÉZZ BELE!

 Mire kellett figyelnem?

A feladat két fontos elemből állt: egyrészt be kellett mutatnom a szemet gyönyörködtető fogásokat, másrészt hangsúlyoznom kellett a környezet egyediségét.

Utóbbihoz hatalmas segítséget jelentett a Szent István-bazilika, melynek impozáns, neoreneszánsz stílusú épülete egyértelműen a panoráma legmegkapóbb eleme.

Az első feladatot a SkyBar fedett területe tartogatta, ahol is árnyékos részeken készültek a képek. Ilyen szituációkban a fényképezés több technikai tudást és eszközt igényel. Hiszen ha bent fotózol valamit, az általában sötétebb, mint az ablakon kívül látszódó, napfényes környezet. Amennyiben nem megfelelően állsz ilyenkor a munkához, akkor valamelyik elengedhetetlenül sötétebb lesz végül a képeken.

A látványelemek közötti világosságkülönbséget vakukkal és egy különleges fényformáló eszközzel, softboxszal dolgoztam el. A softbox a fotós jó barátja az ilyen helyzetekben, segítségével irányítottan lehet puha fényt vinni az arcokra. Hatására nem égnek ki a vonások, nem képződnek zavaró árnyékok. A lágy fénynek köszönhetően természetes hatású felvételeket készíthettem most is, a modellek arca eleven maradt, ami dinamikussá tette a hangulatképeket.

Amikor a kinti fény nem szövetséges

A benti fotózás után a kinti munka következett, de a természetes fény nem egyszerűsítette le a dolgomat: a nap ugyanis nem szemből, hanem hátulról és oldalról sütött. Plusz szakmai csavarként párbeszédes jeleneteket is fotóznom kellett, amelyek elkészítése még ideális fénynél sem egyszerű (két arc fordul egymással szembe, így ami az egyik szereplőnek ideális fényirány, a másiknak biztosan rossz). Végül a stúdiólámpákat hívtam segítségül, így érve el a kívánt hatást.

Következhetett a tengernyi utómunka. A háttérben ugyanis apró bokrok látszottak, melyek a fotózáskor még csak éppen elkezdtek zöldellni. Ez gyakorlatilag megannyi kopár ágacskát jelentett, amit az esztétikum miatt egyesével tűntettem el.

És hogy milyen lett a végeredmény?

Dönts a galériám tükrében! 😉